Indholdet på denne side er markedsføring
Forlaget Gladiator og SKAGEN lancerer læseklub for erhvervslivet
Efter sommerferien udvider SKAGEN Fondene og forlaget Gladiator samarbejdet med lanceringen af en læseklub for kunder og samarbejdspartnere. Et koncept som Gladiator vil udbrede til flere virksomheder.
I juni måned deltog SKAGEN Fondenes ansatte i premieren på en ny læseklub for erhvervslivet sammen med den anmelderroste forfatter Josefine Klougart og forlagsdirektør Jakob Sandvad fra Gladiator. Læseklubben er et nyt initiativ, der bygger videre på det seneste års samarbejde mellem SKAGEN og Gladiator. Formålet med læseklubben er at skabe en anderledes og uformel ramme, hvor kunder og samarbejdspartnere får mulighed for at mødes i en spændende kontekst. I SKAGEN Fondene er læseklubben tænkt som et alternativ til de traditionelle kundearrangementer, der findes i så rigt mål i finansbranchen.
- Med lanceringen af en erhvervslæseklub tager vi det næste naturlige skridt i samarbejdet med Gladiator. I starten af juni testede vi konceptet og tilbragte to timer i litteraturens verden sammen med Gladiator. Den dynamik der opstår, når man sammen læser moderne litteratur er interessant. Når man samler folk på tværs af erhverv og ekspertise. Vi blev virkelig sendt på en rejse og jeg glæder mig meget til få muligheden for at give kunder og samarbejdspartnere den samme oplevelse, siger Christian Sigersted Larsen, der er kommunikationschef i SKAGEN Fondene.
Et frugtbart samarbejde med kunsten
Forlaget Gladiator har i de seneste år markeret sig som Danmarks vigtigste uafhængige forlag, der går sine helt egne veje for at udbrede litteraturen. Både i valget af forlagets anmelderroste udgivelser, men også i samarbejdet med SKAGEN Fondene. Forlagsdirektøren Jakob Sandvad er ikke bange for at benytte sig af alternative kanaler for at udbrede kunsten. I nogle rammer, hvor ambitionsniveauet er meget højt. I den nye læseklub, bruger han bl.a. erfaringerne fra forfatterskolens måder at læse og forstå tekster på.
- Fra tidlig skolestart har vi lært at analyserer tekster efter helt faste skabeloner. Det vil vi gerne være med til at gøre op med i vores tilbud til erhvervslivet. En tekst skal læses, som den er skrevet på sine helt egne præmisser. Når du gør det, træder du ind i et meget spændende univers, siger Jakob Sandvad, forlagsdirektør hos Gladiator.
Læseklubben er det næste naturlige skridt, i at bringe kunsten tættere sammen med erhvervslivet. Planen er at invitere de første kunder og samarbejdspartnere indenfor i litteraturens verden til efteråret. Efterfølgende vil Gladiator udvide konceptet og tilbyde det til andre virksomheder. Læs mere om samarbejdet her.
Samarbejdet mellem Forlaget Gladiator og SKAGEN Fondene startede i 2014. Udgangspunktet var at få litteraturen og finansverdenen til at rykke tættere sammen. Ind til videre har det ført til syv udgivelser efter den såkaldte Gladiator-SKAGEN Fondene model, der sikrer at forfatterne får 50 % af overskuddet og de fulde rettigheder efter to år.