Indholdet på denne side er markedsføring
Interview: Morris satser på de nye markeder
Investeringsdirektør Alexandra Morris har i et nyt interview stor tiltro til de nye markeder.
SKAGENs investeringsdirektør, Alexandra Morris, fortæller i et interview til den norske avis, Dagens Næringsliv, hvorfor hun mener, at de nye markeder har stort potentiale fremover. De nye markeder vokser stadig hurtigere end de udviklede markeder, siger hun til avisen.
- Der er en milliard mennesker i Europa og USA. Jeg har stor tiltro til at de seks milliarder mennesker, som bor i resten af verden er lige så ivrige for at hæve deres levestandard, og jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt, siger Alexandra Morris til Dagens Næringsliv.
De nye markeder er betegnelse for lande, som er ved at udvikle sig til et udviklet marked. Det er lande som fx Kina, Indien, Rusland, Sydafrika og Brasilien.
- De seneste seks måneder har været præget af handelskrig og geopolitisk uro. Stigende rentesatser, styrket dollar og den stærke inflation har karakteriseret flere af økonomierne i de nye markeder. Det er vigtigt at se fremad, siger Morris. Vi tror på, at dollaren vil svækkes i den nærmeste fremtid, og så vil vi få en helt anden dynamik. Jeg investerede personligt selv i de nye markeder for to uger siden, siger hun til avisen.